Opis
Realizacijom plakata bio 7 u Ljubljani 1977. godine Verbumprogram je svoje oglede o stvarima doveo do kraja jednog pola u osvjetljavanju intencionalne podloge "gesamtkunstwerka", za što je sistematična izložba sa obiljem produkata, kakav je «bio», predstavljala idealno tlo. Plakat je kao autodefinicija grafičkog oblikovanja uključivao sve aspekte, od razvoja koncepta do njegove primjene i funkcioniranja u javnom prostoru. Njegova "uključivost" i "demokratičnost" u komuniciranju, prilagodljivost i transformabilnost bili su zapravo svjesno kontrolirani prividi koji su svoju moć dugovali samo imaginativnoj snazi shematske podloge, odnosno, samoj metodi kao osnovnoj temi Verbumprograma. Plakat nije priopćavao ništa više do činjenice da jest, opstoji kao plakat. On je, zapravo, afirmirao tendenciju "diferenciranja" likovnih disciplina, njihovu strogu nominiranost, kako je to formulirao još Theo van Doesburg, odnosno, duhovnu podlogu na kojoj je ovaj zahtjev počivao. Premda po formalnim karakteristikama prividno blizak školama moderne sinteze oblikovanja, plakat je zapravo postavio jednu posve drugačiju problematiku svjesnom njegom ambivalentnosti unutar autonomije svog ustrojstva. Svjesno kultiviranje obrasca (sheme) kao ideograma i njegovih amblematskih potencija unutar hermetične strukture programskog modela (verbuma) time je bilo iscrpljeno, te je s ovom realizacijom okončano i prvo razdoblje djelovanja Verbumprograma.
(Verbumprogram, Fragmenti, UPI2M books, Zagreb, 2008.)
Tip projekta |
Pulicistika |
Status projekta |
Realizacija |
Godina projektiranja |
1977 |
Lokacija |
Ljubljana
|
Površina |
0 m2 |
|
|
Tvrtke koje sudjeluju
Verbumprogram Autor
Nagrade
Biennale industrijskog oblikovanja, Ljubljana