Opis
Studenski centaru Zagrebu specifičan je prostor zatvorenog tipa koji nudi brojne sadržaje. No suočen s problemom loše komunikacije tih sadržaja, gotovo ne privlači nove korisnike. Čak i oni koji tamo obitavaju, limitirani su znanjem o brojnim objektima i svakodnevnim događanjima. Činjenica da studenski centar živi, a rijetki za to znaju trebala bi se promijeniti. Uz nejedinstvo prostora, veliki problem su i automobili koji su nepropisno parkirani na pješačkim prolazima i zelenim površinama. Pitanje je kako već postojećeg korisnika određenog sadržaja osvijestiti o postojanju drugog, kako slučajnog prolaznika navesti na otkrivanje Galerije SC, te kako vozačima dati do znanja da bi se na mjestu njihovog automobila mogao naći adekvatniji sadržaj.
Koncept rješenja ovog problema je precizno definirana mreža punktova duž cijelog prostora Centra na kojoj su predviđeni sadržaji za zadržavanje korisnika. Punktovi za zadržavanje funkcioniraju poput markacija u planinarstvu, gdje se s jednog punkta vidi sljedeći, te na taj način pozivaju na otkrivanje čitavog prostora SC-a. Ovaj sistem osim što ima funkciju povezivanja korisnika s prostorom i sadržajem, on suptilno stvara promenadu koja spaja istočni i zapadni ulaz u kompleks, kao kontrast dosadašnjem kretanju i zadržavanju u isključivo zapadnom dijelu.
Nakon definiranja lokacija na kojima će se punktovi nalaziti, određen je sadržaj kojim se zadržava korisnika i nastaje „Gumještaj“- urbani namještaj za zabavljanje i odmaranje. Osnovni materijal za izradu tog urbanog namještaja su automobilske gume, kao znak tihog protesta protiv nepropisno parkiranih automobila duž cijelog prostora SC-a. Također, radi se o otpadu koji pretvaramo u resurs. Ovom intervencijom prvenstveno se potiče kretanje prostorom, što je simbolično i naglašeno materijalom čija je prvotna funkcija upravo to ispunjavala.
„Gumještaj“ se sastoji od ljubavnog sjedala, ljuljačke, lounge sjedalice i taburea.
Simbolička lokalna akcija dogodila se postavljanjem dvije ljuljačke na bujnoj krošnji u istočnom dijelu centra, na mjestu divljeg parkinga, kako bi onemogućili buduće parkiranje, te hladovinu prepustili korisnicima. Ostatak urbanog namještaja također je izrađen i testiran na definiranim punktovima.
Vizija budućnosti ove akcije je participacija građana, koje bi se moglo potaknuti na donaciju onoga što njima predstavlja otpad a nama materijal, te time upoznati javnost s projektom i privući neke nove korisnike.
Tip projekta |
Javni prostor |
Status projekta |
Radionica |
Godina projektiranja |
2012 |
Lokacija |
Zagreb Savska cesta 25 |
|
|