Proteklog vikenda održali smo i drugu ovogodišnju radionicu male škole arhitekture – Od plohe do prostora. Nakon prve radionice 'od linije do plohe' , koja je pokazala nekoliko načina dobivanja plohe od osnovnog elementa - linije (korištena u obliku žice, slamke, vune), druga radionica se bavila stvaranjem prostora, odnosno volumena od punih ploha, tj. oplošja.
Radionica iz ciklusa 'Prostor i ja' nazvana 'od Plohe do prostora' održana je u DAZ-u 15.3, pod vodstvom Luke Korlaeta s Arhitektonskog fakulteta u Zagrebu, a koncipirana je na način da se u uvodnom dijelu djecu (2.-5. razred) upoznalo s temom radionice i razložio im se zadatak, nakon čega je uslijedio praktičan rad stvaranja modela/volumena i u konačnici su se postavom/raspodjelom izrađenih maketa upoznavali s prostornim odnosima u gradu.
U uvodnom dijelu djeca su pokušala analizirati osnovna geometrijska tijela (broj ploha i bridova kocke, piramide, valjka...) kako bi shvatila princip zadatka radionice. Pripremljeni su predlošci kompleksnijih volumena u vidu razvijenih oplošja, koja na prvi pogled ne odaju izgleda konačnog volumena (a djecu su asocirala na robote), a koja su polaznici trebali sastaviti kako bi dobili volumene, a oni u završnoj etapi radionice predstavljaju gradotvorni element - zgrade i kuće kojima su mogli dati namjenu i osmisliti njihov izgled (bojom i crtežom).
Osmišljena je gradska infrastruktura, označene su (ljepljivim trakama na stolovima) glavne gradske prometnice, rijeka, park, trg te je svako dijete pokušalo naći najpovoljniju poziciju za svoju zgradu. Razmatrani su odnosi - zgrada na trgu; - zgrada na rijeci, -zgrada u parku. Kako je svatko zasebno osmislio funkciju svojoj zgradi (muzej, restoran, kuća eksplozije, stambeni neboder, javni wc), nakon stvaranja kompozicije, uvidjeli su sadržaje koji nedostaju te su za njih predvidjeli mjesto u gradu (restoran, glazbena &ˇkola, lunapark, avenue mall, bazen i masaža, policija i osiguranje).
Više o ovogodišnjem ciklusu Male škole arhitekture i programu saznajte ovdje.