27/04/2010
U subotu 8.5. počinje 45. zagrebački salon, koji je ove godine posvećen vizualnim umjetnostima. Salon će trajati do 30.5., u svim izložbenim prostorima HDLU-a.
Zagrebački salon renomirana je nacionalna izložba recentnih likovnih ostvarenja - godišnja smotra suvremenog umjetničkog stvaralaštva posvećena naizmjence vizualnim umjetnostima, arhitekturi i urbanizmu, odnosno primijenjenim umjetnostima i dizajnu, a održava se od 1965.
Ocjenjivački sud Salona najuspjelijim radovima dodjeljuje nagrade: Veliku nagradu Salona, tri jednakovrijedne nagrade i nagradu za najboljeg mladog autora do 35 godina.
Tema i obim 45. zagrebačkog salona određeni su prijedlogom Inicijalnog odbora u sastavu: Josip Zanki, predsjednik HDLU, Slavomir Drinković, dekan ALU, Željko Kipke, predsjednik UV HDLU, Nemanja Cvijanović, umjetnik i Branko Franceschi, ravnatelj HDLU, a potvrđeni odlukom Organizacijskog odbora u sastavu određenom propozicijama:
1. MINISTARSTVO KULTURE: Krešimir Partl, tajnik kabineta,
2. GRAD ZAGREB, Vlasta Gracin,
3. AKADEMIJA LIKOVNIH UMJETNOSTI: Slavomir Drinković, dekan
4. Predsjednik Umjetničkog savjeta HDLU Željko Kipke, samostalni umjetnik
5. Nemanja Cvijanović, samostalni umjetnik
6. HRVATSKO DIZAJNERSKO DRUŠTVO: Ira Payer, predsjednica
7. UDRUGA HRVATSKIH ARHITEKATA: Dafne Berc
8. ULUPUH: Ivana Bakal, predsjednica
9. HDLU: Josip Zanki, predsjednik
10. HDLU: Fedor Vučemilović, potpredsjednik
11. HDLU: Branko Franceschi, ravnatelj
Tema Salona: "tržište"
45. zagrebački salon izbjeći će format tipične reprezentativne izložbe uvjetovane kustoskim konceptom. Umjesto toga želja Inicijalnog i Organizacijskog odbora te Upravnog odbora HDLU je da Salon posluži kao platforma za istraživanje, diskusiju i provjeru statusa tržišta umjetnina kao primarnog strukturnog problema korpusa nacionalne vizualne umjetnosti.
Stoga će Salon kompleksnom prodajnom izložbom koja će obuhvatiti sve vidove suvremene umjetničke produkcije u nacionalnom obimu, potaknuti dijalog o ključnim problemima tržišta (crno tržište, autorska prava, sudjelovanje na međunarodnom tržištu umjetnina, odnos postojećih privatnih galerija i umjetnika, iskustva uspješnih tranzicijskih zemalja, iskustva razvijenog tržišta i slično), pružiti funkcionalni model legalne prodaje umjetnina te predočiti mogućnost zagrebačkog sajma umjetnina.
Popratni programi uključuju javne tribine, ekspertne skupine i predavanja o tržišnim modelima u tranzicijskim zemljama i na razvijenom internacionalnom tržištu. Popratni programi sagledat će problem s aspekta, umjetnika, galerista, kupaca/kolekcionara, institucija, te razvijati međusektorski dijalog i pronalaženje zajedničkih interesa.
Tema će u slijedu obuhvatiti 30. Salon mladih i Recentnu izložbu. Manifestacije se pretapaju jedna u drugu razvijajući opću problematiku kroz specifičnu problematiku područja manifestacije. Svaka manifestacija zadržava svoj distinktni profil i budžet.
Metode:
-javni natječaj: po raspisu javnog natječaja sa preciznim propozicijama izlagače bira ekspertni žiri u sastavu: domaći i strani galeristi, domaći i strani kolekcionari, predstavnik HDLU i predstavnik O O.
- neprihvaćeni radovi moći će se razgledati u digitalnom formatu na računalu u izložbenom prostoru te također kupiti
- suradnja s privatnim galerijskim sektorom
- agresivna marketinška kampanja u tisku, elektronskim i digitalnim medijima (nacionalno i internacionalno) u svrhu animacije publike i javnog mijenja s težištem na poticanje problematskih foruma i temata unutar formata postojećih emisija i rubrika za kulturu
- rad s grupama kupaca: najširom javnosti, domaćim i stranim kolekcionarima (ciljane obavijesti), korporativnim kolekcionarima, diplomatskim sektorom….
- fenomenološki i stručni diskurs (predavaonica HDLU): ciklus tematskih predavanja, prezentacija, panel i ekspertnih diskusija….
- anketno istraživanje tržišta s reakcijama posjetitelja i sudionika.
Publikacija:
- uvodni katalog po uzoru na kataloge sajmova umjetnina (uvodne riječi organizatora s objašnjenjem koncepta, CV s izjavom svakog umjetnika, reprodukcija u boji). Format A5,
cca 180 stranica
- završni katalog koji će obuhvatiti iskustva svih manifestacija uz izbor najzanimljivijih prezentacija/predavanja te objavu anketnih rezultata
Ciljevi:
- osvijestiti problem tržišta umjetnina u Hrvatskoj
- doprinjeti legalizaciji tržišta umjetnina u Hrvatskoj na uštrb razgranatog i petrificiranog tržišta u sivoj zoni ekonomije
- doprinijeti uključivanju naših umjetnika na međunarodno tržište
- aktivacija i popularizacija domaćeg kolekcionarstva
- omogućivanje sumarnog pregleda domaće produkcije inozemnom kolekcionarskom tijelu- inicirati funkcionalni sajam umjetnina u Zagrebu
Koordinacija:
- stručni tim HDLU