Urbana mobilnost
Audi Urban Future Award 2014
Autor/izvor: DAZ / domus.it 24/11/2014
Audi Urban Future Award sa 100 000 € najdotiranije svjetske nagrade za inovativna rješenja mobilnosti. Arhitekt i gradski planer Jose Castillo i interdisciplinarni tim iz Mexico Citya odnijeli su prvu nagradu radom „operativan sustav za urbanu mobilnost“
Pod motom „slijedeći skok u mobilnosti“, četiri interdisciplinarna tima iz Berlina, Bostona, Mexico Citya i Seula natjecala su se inovativnim idejama za mobilnost sutrašnjice. Pobjednički tim bazira svoj rad na samo-pomoći, ohrabrujući sudionike u prometu na dijeljenje podataka. U isto vrijeme testiraju se novi oblici suradnje između kompanija, davatelja mobilnih usluga i gradskih uprava i institucija. Srž rada čini podatkovna platforma s kojom gradovi mogu dizajnirati planiranje prometa u skladu s potrebama dok vozači mogu fleksibilno prilagoditi svoje ponašanje aktualnoj situaciji. Inicijalna verzija platforme je online od rujna. Svi sudionici u prometu mogu podijeliti svoje podatke o kretanjima s drugima putem interneta i mobilnih aplikacija. Na ovaj način stvaraju se baze podataka za održivo planiranje prometnih sustava. Čim se dosegne točka u kojoj je dostupno dovoljno podataka u realnom vremenu za precizne prognoze, korisnici mogu prilagoditi svoje ponašanje prognozama kretanja i time sami utjecati na intenzitet prometa – krećući prije ili kasnije, birajući različite metode transporta da bi došli na željeni cilj.
„Naša vizija je transformirati urbanu mobilnost u novi fleksibilni sustav vođen ciljevima, stvarajući besprijekornu povezanost svih sredstava prijevoza. Ovime bi građani uvijek dobivali usluge skrojene prema individualnim potrebama.“ Objašnjava arhitekt i voditelj tima Max Schwitalla, koji cilja na implementaciju ideje umrežavanjem Urban Tech Republic u zračnoj luci Tegel u Berlinu.
Tim iz Bostona se natjecao za nagradu vođen Philipom Parsonsom, bivšim dekanom Planiranja Sveučilišta Harvard idejom o multi-modalnoj tržnici mobilnosti. Bazirana je na kompleksnom simulacijskom softwareu, koji omogućuje kalkuliranje mogućnosti za nove tehnologije i osigurava transparentnu bazu za investicijske odluke.
Raspon mogućnosti koje nude automobili koji prometuju autonomno inspirirali su dizajnera Sung Gul Hwanga i njegov seulski tim. Njihov prijedlog baziran je na etnografskim studijama u trendovskom kvartu Gangnam. Njihov automobil se transformira po želji u putujući interface za grad, virtualni prostor za iskustvo ili socijalno urbano sredstvo koje nagrađuje vozača za ekološku odgovornost i društveno odgovorno ponašanje.
izvor: domus