Fotografija
Autor/izvor: DAZ / Damir Sekulić / Vizkultura.hr 22/10/2015
Prije dva tjedna 10. listopada, preminula je Hilla Becher, njemačka fotografkinja koja je uz svog muža i partner Bernda Bechera poznata po fotografijama različitih tipologija pretežno industrijskih građevina diljem Njemačke i SAD-a.
U svom radu Bernd i Hilla Becher pokazivali su fascinaciju dokumentiranjem sličnosti prikazanih kroz industrijske objekte. Fotografije su se realizirale s različitih točaka s veliko formatom kamerom, ali uvijek okomito na prikazivani objekt. Prikazi građevina jednake namjene grupirani su u seriju pozivajući promatrača na usporedbu forma i dizajna. TO su prije svega bili silosi, vodotornjevi, visoke peći željezara ili ugljenokopi.
Becheri su koristili fotografiju kao alat za ekstrakciju industrijskih građevina iz svog konteksta i interpretaciju jednim objektivnim jezikom. Pozornost privlači gotovo identična centriranost motiva kroz njihov rad, crno bijela tehnika i odsustvo ljudi, pokreta, sijena, ali dugačka ekspozicija kojom su uhvaćeni najsitniji detalji. Iako su neke fotografije nastale u višegodišnjim vremenskim rasponima, tehnička discipliniranost ne daje to naslutiti, a njihova predanost i gotovo znanstvena pedantnost katalogiziranja i prikupljanja je fascinantna. Po vlastitim riječima fotografije su grupirane u nizovima i stupcima po nizu karakteristika, no način prikaza je više od konvencionalnog organiziranja prikaza. Radi se o kompilaciji i apstrahiranju općeg iz konkretnog sugerirajući i konstruirajući novi objekt.
Radovi Bechera dio su zbirki širom svijeta, Guggenheim muzeja u New Yorku, MoMA-e, Tate Gallery, Getty muzeja te mnogih drugih. Tijekom svog životnog vijeka Becher su dobili niz nagrada za svoj rad, kojim su utjecali na generacije dokumentarnih fotografa. Za izdvojiti su Hasselblad nagradu i Erasmus nagradu.
Damir Sekulić / vizkultura.hr
Više: https://en.wikipedia.org/wiki/Bernd_and_Hilla_Becher