Natječaj

Bor s nama / XMAS Superstore 2012!

Autor/izvor: DAZ 09/10/2012

Hrvatsko dizajnersko društvo i partneri projekta BOR S NAMA: XMAS SUPERSTORE Cerovski Print Boutique i Igepa pozivaju sve članove HDD-a na sudjelovanje u Natječaju za dizajn imaginarnih prigodnih/blagdanskih proizvoda i brendova. Rok za dostavu radova je petak, 2. studenog do 20 sati.

XMAS Superstore (Bor s nama 2012) nastavak je tradicije godišnjih izložbi dizajnerskih radova koje su od 2009. do danas tematizirale blagdanske rituale, konzumersku atmosferu oko Božića i Nove godine i donosile duhovite i kritičke dizajnerske reinterpretacije božićnih/novogodišnjih rekvizita i artefakata. Koncept je ove godine proširen na razmatranje same izložbe kao imaginarnog dućana i natječajnih radova kao imaginarnih proizvoda i brendova. Sudionici natječaja pozvani su da razmišljaju o predmetu koji dizajniraju kao o tržišnom artefaktu u kontekstu prezasićene blagdanske ponude, sajmova, akcija i sniženja. Imaginarni Superstore nudi predmete koji evociraju priče, pozivaju na akciju, nude komentar društva u kojem živimo, ali i zavode, stimuliraju maštu i izmicanje iz svakodnevice. Cilj izložbe je ohrabriti i originalnu proizvodnju koja bi imala potencijal daljnjeg razvoja, i izvan okvira samog natječaja i izložbe.

Kompletna natječajna dokumentacija može se preuzeti na linku.

1. Tema natječaja
Polazište projekta XMAS SUPERSTORE ove godine je ideja imaginarnog dućana i imaginarnih brendova u kontekstu blagdanske euforije, dijeljenja, hedonizma ali i solidarnosti, estetike raskoši ali i neobuzdanog konzumerizma. U prvim godinama natječaja, tema se širila od reinterpretacije samog božićnog drvca, prema dekoracijama, karakterističnim darovima, suvenirima, nakitu i ambalaži. Daljnje proširenje teme zapravo su potaknuli sami dizajneri/dizajnerice koji su sudjelovali na natječaju, predlažući nove i neočekivane materijalizacije ideje redizajna i komentiranja blagdanske, darivateljske i potrošačke atmosfere. Projekt je od samog početka niskobudžetan i ponajviše zaokupljen dobrim idejama, optimizmom i simboličnom distribucijom novih dizajnerskih artefakata. Ove godine predložite i dizajnirajte predmete o kojima ste sanjali kao djeca, koje ste oduvijek željeli imati, koji nose zanimljivu priču, koji zavode, stimuliraju razmišljanje, sjećanje, kritiku i akciju. Najbolje od njih nastojat ćemo proizvesti i pustiti u distribuciju.

Poželjna su rješenja koja:
– koriste dizajn kako bi ispričali priču, stimulirala maštu, artikulirale kritičnost
– naglašavaju ekološki pristup - koncept recikliranja, trajnosti ili održivosti, ekonomije sredstava i sirovina, nasuprot trošenju i odbacivanju
– koriste papir kao materijal izvedbe (nije obavezno)
– su jednostavna i jeftina za izvedbu, odnosno produkciju u malim serijama
– reinterpretiraju tradicionalne tipologije, elemente, teme i forme na nov i svjež način, preoblikuju ih i dovode u nove i zanimljive odnose
– dizajnirane predmete koriste kako bi komunicirali društveni komentar ili kritiku
– ohrabruju "uradi sam" pristup i interakciju, odnosno motiviraju korisnika da sam "dovrši" ili realizira rad

Od radova pristiglih putem natječaja HDD-ov žiri izabire tri koja će o svom trošku realizirati u manjoj seriji, ovisno o složenosti projekta i budžetu. Natječaj će rezultirati prodajnom izložbom u galerijskom prostoru HDD-a.

2. Svrha natječaja
Svrha natječaja je proizvesti konceptualno i tehnički inovativna rješenja. Natječajni radovi bit će izloženi u HDD galeriji, a nagrađeni radovi proizvedeni i tijekom prosinca ponuđeni javnosti na prodaju, što će se regulirati posebnim ugovorom.

3. Sadržaj/oprema rada
Rad se sastoji od tzv. blagdanskog "tržišnog" proizvoda te pripadajuće ambalaže, bez obzira o kojoj se formi radi (igračke, publikacije, ukrasi, suveniri, upotrebni predmeti itd). Sudionici natječaja dostavljaju modele (makete) radova u mjerilu 1:1. Materijal izrade nije propisan, iako HDD kao materijal preferira papir zbog partnerstva s tiskarom Cerovski i Igepa-Planom. Odabir materijala nije kriterij prilikom ocjenjivanja radova.

Uz model je autor za potrebe kataloga dužan priložiti fotografiju rada u digitalnom obliku (.jpg format, CMYK, razlučivost 300 dpi, dimenzija približnih A4) te pripadajući tekstualni opis do 100 riječi.

4. Ocjenjivački sud
Ira Payer (HDD), Koraljka Vlajo (HDD), Filip Despot (HDD), Siniša Cerovski (Cerovski Print Boutique) i Nataša Marić (Igepa-Plana)

5. Rokovi
Sudionici natječaja moraju svoje radove dostaviti u HDD, Boškovićeva 18, 10000 Zagreb, do petka 2. studenog 2012. u 20 sati.

6. Tko smije sudjelovati
Na natječaju mogu sudjelovati članovi i članice HDD-a (sve članske kategorije) te grupe autora u kojima je barem jedan član grupe ujedno i član HDD-a. Svaki autor/tim može prijaviti neograničen broj radova.

7. Nagrade
Ocjenjivački sud dodijelit će tri novčane nagrade:
1. nagrada 5.000 kn
2. nagrada 3.000 kn
3. nagrada 2.000 kn
Nagrade su navedene u neto iznosima. Osim nagrada Ocjenjivački sud može dodijeliti do tri pohvale koje nisu u novčanom obliku. Zadržavamo pravo dodijeliti i dodatne nagrade / priznanja.

8. Postavljanje pitanja
Pitanja vezana uz propozicije mogu se postavljati na adresi. Stručna pitanja vezana uz papir mogu se postavljati na adresi, a ona vezana uz proizvodnju na adresi

9. Objava rezultata natječaja
Ocjenjivački sud završit će s radom i objaviti rezultate najkasnije do petka 6. studenoga 2012.

10. Proizvodnja nagrađenih radova
HDD se obavezuje da će proizvesti nagrađene radove do datuma božićne izložbe. Ukoliko zbog složenosti tehničke izvedbe nije u mogućnosti proizvesti nagrađeni rad, HDD se obavezuje proizvesti ga do sljedeće božićne izložbe.

Ovisno o složenosti izvedbe, a u dogovoru s autorom, HDD ostavlja mogućnost izvedbe i pohvaljenih radova. Autori pohvaljenih radova, ukoliko to žele, mogu u vlastitoj organizaciji proizvesti svoje radove za prodaju u prostoru HDD-a. HDD zadržava pravo na 15% prihoda od prodaje tih radova, kao pokrivanje troškova izložbe i prodaje.
Autori nagrađenih radova, čiju izvedbu preuzima HDD, uz iznos novčane nagrade, imaju pravo na 10% od prodajne cijene proizvoda.

11. Prodajna izložba
HDD se obavezuje i preuzima:
Organizaciju izložbe u Galeriji HDD
Promociju, prodaju i troškove serijske izvedbe nagrađenih radova
Izdavanje i tiskanje publikacije/kataloga Bor s nama 2012
Prihodom od prodaje radova financirat će se realizacija projekta.

Za sve dodatne informacije autori su pozvani da izravno kontaktiraju HDD. Natječaj je anoniman.
Natječaj organizira i provodi Hrvatsko dizajnersko društvo (HDD) u suradnji s tvrtkama Igepa-Plana i Cerovski Print Boutique

 

Rezultati

DJEČJI VRTIĆ JARUN

11/09/2024

Rezultati natječaja za izradu idejnog arhitektonsko-urbanističkog rješenja za izgradnju DJEČJEG VRTIĆA JARUN.

Rezultati

DOM ZA STARIJE DUBRAVA

30/08/2023

Rezultati natječaja za izradu urbanističko-arhitektonskog rješenja DOMA ZA STARIJE DUBRAVA.

Rezultati

Prostor središta Trešnjevke

23/12/2020

Rezultati natječaja za izradu urbanističko-arhitektonskog rješenja PROSTORA SREDIŠTA TREŠNJEVKE.

  • Rezultati

    DJEČJI VRTIĆ JARUN

    11.9.2024.

    Rezultati natječaja za izradu idejnog arhitektonsko-urbanističkog rješenja za izgradnju DJEČJEG VRTIĆA JARUN.

  • Rezultati

    DOM ZA STARIJE DUBRAVA

    30.8.2023.

    Rezultati natječaja za izradu urbanističko-arhitektonskog rješenja DOMA ZA STARIJE DUBRAVA.

  • Rezultati

    Prostor središta Trešnjevke

    23.12.2020.

    Rezultati natječaja za izradu urbanističko-arhitektonskog rješenja PROSTORA SREDIŠTA TREŠNJEVKE.



 





Program je realiziran uz potporu 
 Grada Zagreba


Potpora:


Partneri:

 


Medijski partneri:

 

 


Donatori:



 



 

 


 



Program je realiziran uz potporu 
 Grada Zagreba


Potpora:



Partneri:



Medijski partneri:



Donatori:


  •  

 

Društvo arhitekata Zagreba
Trg bana Josipa Jelacica 3/1
t +385 1 4816151
daz@d-a-z.hr

DAZ bilten:

Prijavite se
Copyright ©2024 DAZ.