Arhitektura i film
Filmski interijeri kroz arhitektonske nacrte
Autor/izvor: DAZ 26/12/2015
Interiors je web stranica posvećena analitičkom proučavaju odnosa između filma i arhitekture kroz arhitektonske nacrte poznatih filmskih scena, interijera i eksterijera.
Osnovana 2011. godine od strane arhitekta Mehruss Jon Ahia i filmaša i pisca Armena Karaoghlanian „Interiors“ već 4. godinu istražuje odnos filma i arhitekture, nešto što je uvijek privlačilo pozornost, ne samo arhitekata već i svakog ljubitelja kinematografije. Rekonstrukcijom arhitektonskih nacrta, kroz minimalističke obrise te usporedbom s fotografijama, autori analiziraju pojedine scene nudeći eseje i recenzije na temu objavljivane u nizu magazina i internet portala. U nastavku vam donosimo nekoliko primjera.
![](/files/images/novosti/2015/12-prosinac/interiors/amour%20foto.jpeg)
Michael Haneke, poznat po filmovima The Funny Games (1997), Caché (2005) i Bijela vrpca (2009), u svom filmu Amour iz 2012. istražuje ljubavni odnos starijeg bračnog para Georges (Jean-Louis Trintignant) i Anne (Emmanuelle Riva). Film prikazuje kako se pojedinci nose s gubitkom voljene osobe, a većina filma smještena je u interijeru pariškog stana stvorenog u studiju za potrebe snimanja, koji kroz film od poznatog intimnog interijera i doma postaje svojevrsni zatvor za njegove stanare. Film obiluje kadrovima s distance nudeći suzdržan odnos prema likovima što omogućuje razvoj odnosa s protagonistima kroz tijek filma.
![](/files/images/novosti/2015/12-prosinac/interiors/amour-nacrt.jpeg)
![](/files/images/novosti/2015/12-prosinac/interiors/blade.jpg)
O Blade Runneru Ridleya Scotta iz 1982. ne treba puno govoriti. Kultni znanstveno fantastični film i ogledni primjer za ulogu arhitekture u filmu, ovo djelo nastalo prema romanu Philipa K. Dicka "Do Androids Dream of Electric Sheep?" nudi opskurnu viziju Los Angelesa u budućnosti. Ekipa iz Interiors portal svoj focus je stavila na zadnju scenu iz filma i Bradbury zgradu na uglu 304 Broadway i West 3rd Street u LA. Interijer zgrade, scenografija i za mnoge druge filmske uradke, kompozicija je čeličnih konstrukcija, dizala i opeke te krovnih prozora kroz koje dopire zenitalno osvjetljenje. Režiser se međutim odlučio prikazati zgradu kao klaustrofobično i mračno mjesto suprotstavljajući arhitektonske detalje i materijale hladnoći same scene u kojoj se nalaze Rick Deckard (Harrison Ford) i Roy Batty (Rutger Hauer) što je najbolje vidljivo kroz segment presjeka zgrade.
![](/files/images/novosti/2015/12-prosinac/interiors/blade-runner-presjek.jpeg)
![](/files/images/novosti/2015/12-prosinac/interiors/shining-fot.jpeg)
The Shining, kultni film Stanleya Kubricka nastao 1980. prema istoimenom romanu Stephena Kinga primjer je apsolutne kontrole nad scenografijom.Kubrick svojim perfekcionizmom kontrolira svaki dio interijera hotela koji je zapravo nerealna u obliku u kojem je prezentiran gledateljima. Vrata i prozori pojedinih soba nespojivi su u realnu koherentnu arhitektonsku strukturu, kao i dimenzije interijera, osobito dvorane, koji svojim dimenzijma sugeriraju izgubljenost likova u hotelu i njihovu nemoć u snalaženju.
![](/files/images/novosti/2015/12-prosinac/interiors/shining-nacrt.jpeg)
![](/files/images/novosti/2015/12-prosinac/interiors/being.jpg)
Being John Malkovich prvi dugometražni film režisera Spike Jonzea iz 1999. godine. Specifični stil Jonzea ima integralnu ulogu u filmu stvarajući nemoguće svjetove ukorijenjene u realizmu. Film scenarista Charliea Kaufmana nudi apsurdan spin realnosti kada likovi otkriju portal u un glumca Johna Malkovicha te počnu iznajmljivati iskustvo za određenu cijenu. Film se oslanja na čudne momente i apsurde kao što je 7 i pol kat na kojem se nađe protagonist Craig Schwartz (John Cusack) u potrazi za poslom.
![](/files/images/novosti/2015/12-prosinac/interiors/being-john-malkovich-nacrt.jpeg)
![](/files/images/novosti/2015/12-prosinac/interiors/manhattan2.jpeg)
Woody Allen - Manhattan (1979.)
![](/files/images/novosti/2015/12-prosinac/interiors/manhattan.jpeg)
![](/files/images/novosti/2015/12-prosinac/interiors/space2.jpg)
Stanley Kubrick - A Space Odyssey 1969.)
![](/files/images/novosti/2015/12-prosinac/interiors/space.jpg)
Naslovnica: Annie Hall (Woody Allen, 1977. scena 1:09:23 do 1:09:23, tlocrtni prikaz)
Za više osvrta, eseja i nacrta posjetite http://www.intjournal.com/