Predavanje
Luca Galofaro - Writing by Images
Autor/izvor: DAZ 06/05/2017
U ponedjeljak 8.5. s početkom u 19:30, u predavaonici 81 na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu, predavanje će održati talijanski arhitekt, pedagog i publicist Luca Galofaro.
Profesor je na Sveučilištu u Camerinu od 2016. godine. Bio je gostujući professor na Confluence u Lyonu 2015., na Bartlett School of Architecture u Londonu 2013. i na Ecole Spéciale d’Architecture u Parizu od 2007. do 2013. godine. Magistar je svemirskih znanosti s International Space University, UHA.
Njegovo istraživanje u arhitekturi i oko arhitekture čine arhitektonski projekti (partner-osnivač Ian+ od 1997. do 2015. i LGSMA od 2016.) i posebni “istraživački alati”: dva bloga The Booklist i The Imagelist, novi prostor Galerije Campo u Rimu i novi nezavisni magazin Divisare. Autor je velikog broja eseja i nekoliko knjiga, uključujući Artscapes (GG, 2003 / Postmediabooks, 2008), Aristide Antonas (Libria, 2014) i An Atlas of Imagination (Idea Books, 2015).
U knjizi An Atlas of Imagination opisuje ideju montaže kao oblika proizvodnje arhitekture kroz kolekciju pronađenih i dorađenih slika i tekstova. Kao u nekom lijepom filmu, slike – montaže odvijaju se pred našim očima, neograničene ni pridodanim konceptima ni značenjima naslijeđenim u slikama iz kojih su izgrađene, niti inače neizbježnom silom teže. Poput nekog zanimljivog znanstvenog članka, prateći tekstovi – citati daju riječ slikama u okviru određene intelektualne tradicije, osiguravajući tako kontekst koji lijepi zbroj dijelova u koherentnu cjelinu. An Atlas of Imagination nije tek slikoviti asemblaž slika i riječi, nego samosvojna montaža višeg reda.
Izvan naivnosti naizgled sličnih proizvoda suvremenih umjetničkih praksi i usprkos djelomičnom otkazivanju gravitacije, slikovne montaže Luce Galofara su izvorno arhitektonski alati, koji mogu biti korisni u svijesnoj proizvodnji arhitekture i znanja o arhitekturi. Činjenica da ih autor naziva “montažama” umjesto “kolažima” naglašava kvalitete vremena, prostora, pa čak i pokreta sadržane u zamrznutim oblicima koji nalikuju filmskim isječcima. Iz arhitektonske perspektive, oni su najzanimljiviji kao nus – proizvodi stvarnih arhitektonskih projekata koji slikovito dokumentiraju u projektima sadržane ideje i prijelomne momente njihova razvoja. Parafrazirajući Gerharda Richtera kojega Galofaro u svom atlasu opetovano citira, njegove montaže mogu uistinu postati prava mjesta i prave arhitekture. Karakterizira ih čisto arhitektonska kvaliteta nedovršenosti koja uključuje obečanje prostornog ostvarenja nekog arhitektonskog projekta.
U montažama Luce Galofara, izvorne slike i izvorni tekstovi zadržavaju svoja izvorna svojstva. Stoga lako prepoznajemo presjek Panteona umnožen u bestežinsku svemirsku stanicu, dok misao Sol Lewitta o stvarima koje ilustriraju mentalni proces kao zanimljivijima od konačnog rezultata čitamo kako u njegovim vlastitim radovima tako i u Galofarovim montažama. An Atlas of Imagination je mješavina s jasno razlikovanim dijelovima i spojevima, a ne kombinacija s izbrisanim i prikrivanim razlikama. Dijelovi nisu žrtvovani u ime cjeline, več interferiraju u skladu s određenim tektoničkim pravilima. Štoviše, tako sklopljene montaže podsjećaju na stvarne arhitektonske kolaže, otkrivajući nam tako izvore stvari i iznenađujuće, skrivene odnose među njima. (K. Ivanišin)