Edukacija
Prostor oko mene – arhitektonski priručnik za djecu
Autor/izvor: DAZ 19/05/2015
Arhitektonski priručnik za djecu "Prostor oko mene", u izdanju DAZ-a, među odabranim je pomoćnim nastavnim sredstvima u školskoj godini 2015/2016.
Priručnik je nastao unutar Sekcije mladih Društva arhitekata Zagreba, a plod je rada autorskog tima kojeg čine arhitektice Tatjana Liktar Elez, Ivana Lukenda, Kristina Careva, Ana Mrđen i Maja Dražina. Vizualni identitet djelo je ilustratorice i arhitektice Ane Rako i grafičkog dizajnera Gorana Raukar, a recenzent priručnika je arhitekt Luka Korlaet.
Priručnik je dobitnik nagrade Golden cube award za tiskani medij u 2014. godini, na nacionalnoj razini, a distribuira ga knjižara UPI2M books.
"Prostor oko mene" namijenjen je djeci osnovnoškolskog uzrasta, a zamišljen je kao uvod u vrlo široku temu izgrađenog prostora i arhitekture, koja zasada nije dovoljno zastupljena tijekom osnovnoškolskog obrazovanja u Hrvatskoj. Najvažniji cilj ovog priručnika je educiranje djece (već sada korisnika a u budućnosti i mogućih investitora) o prostoru koji ih okružuje te podizanje njihove svijesti o kulturi izgrađenog okoliša.
Priručnik je podijeljen na tri teme: uvodnu temu čiji cilj je kod djece osvijestiti pojam mjerila, posebno čovjeka kao mjerila izgrađenog prostora. Nadalje su objašnjene glavne teme priručnika: interijer i eksterijer, kao dva dijela cjeline koja nas okružuje. Teme su strukturirane na način da djeca najprije razmišljaju i uočavanju njima poznate prostore, a potom im se na jednostavan način tumače neke dodatne mogućnosti sagledavanja prostora te ih se potiče da poznato i novo naučeno kreativno upotrijebe i sami osmisle interijer i eksterijer.
Glavne teme priručnika i svi zadaci približeni su dječjem „kutu gledanja“, kako bi osvijestili i svoje mjesto u prostoru. Također, zadaci su usmjereni da djecu zainteresiraju za aktivniju ulogu u prostoru koji svakodnevno koriste – boljim razumijevanjem okoline i pokušajem vlastitog uređenja okoline. Teme priručnika su razložene kroz kraće tekstualne opise i niz crtačkih i analitičkih vježbi, kroz koje djeca uče i primjenjuju naučeno.
http://www.azoo.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=2516&Itemid=91http://www.azoo.hr/images/razno/PNS_-_2015.pdf