Mala škola arhitekture
Radionicom „Od linije do plohe” počeo novi ciklus Male škole arhitekture
Autor/izvor: DAZ 01/04/2015
Prošlu subotu 28. ožujka 2015. održana prva ovosezonska radionica za djecu Male škole arhitekture DAZ-a pod naslovom „Od linije do plohe”.
Ciljevi:
“Prostor i ja” je serija radionica kojima je cilj djeci približiti probleme prostornog planiranja i arhitekture. Iako svi koristimo razne prostore – stan, ulicu, tramvaj, automobil, javne površine – vrlo smo ga rijetko svjesni. Naprosto ga koristimo. Na radionicama s djecom pokušavamo na različite načine misliti i stvarati prostor.
Tema:
Od linije do plohe - U prvoj grupi radionica otkrivamo materijalnu i tehničku stranu arhitekture. Liniju istražujemo preko primjera skloništa i nastambi raznih životinja. Cilj je shvatiti razne funkcije i društvene strukture (način organizacije života) koji se događaju u prostoru, razne materijale iz kojih se prostor stvara i razne lokacije na kojima se oblikuje te koliko o tome ovisi konačna forma.
Materijali:
drveni štapići (ražnjići) 150 kom, gumeni bomboni 300g, drvene špatule 100 kom, ljepilo 1 paket (ljepljivi jastučići), slamke 200 kom, selotejp, izrađeni okviri od hamer papira s perforacijama, debeli konac 1rola, knjižice izrađene od A4 hamera, flomasteri
Tijek radionice: Uvod
Što je linija, i kako sve može izgledati na papiru? Kada je prenesemo u prostor, kako je prepoznajemo i koji su to predmeti oko nas? Kako životinje grade svoja skloništa i možemo li naučiti na njihovom primjeru? Tko su uopće arhitekti?
Radni dio
VJEŽBA 1 - MOST
Leonardo da Vinci još je na prijelazu 15. i 16. stoljeća osmislio most kojemu ne treba nikakva užad niti spone već elemenati od kojih je sastavljen sami sebe nose. Od linije na papiru preko linije u prostoru – našeg štapića, tvorimo plohe i nadalje, poštujući logiku građenja, stvaramo prostor.
VJEŽBA 2 – GEOMETRIJSKA TIJELA
Štapićastim elementima nastavljamo istraživati prostorne odnose, ponovno od jedne linije u prostoru preko trokuta, piramide i kubusa pa do različitih složenih geometrijskih tijela deriviranih dječjom maštom.
VJEŽBA 3 - KUPOLA
Građenje sa slamkama jednako je lako, a tim elementima djeca su hrabro krenula prema geodetskoj kupoli i dodekaedru...
VJEŽBA 4 – PROSTORNI CRTEŽ
“Prostorna slika jest:
- slika bez dvodimenzionalnog okvira
- skulptura bez materije
- arhitektura bez praktične funkcije.”
Prostorni crtež Vjenceslava Richtera, jednog od najpoznatijih hrvatskih arhitekata i umjetnika 20.stoljeća, u dječjoj je izvedbi zaživio “pletenjem” pripremljenih okvira bez točnog definiranog predloška, kreirajući svaki put iznova jedinstvenu prostornu skulpturu.
Zaključak:Na kraju radionice organizirana je izložba dječjih radova koja je uz izrađene materijale sadržavala i kratki osvrt na proživljeno. Nakon svih vježbi, ponekad i nakon one najdraže ili čak i najmanje drage, djeca su se spremno prihvaćala knjižica za dojmove i popunjavala ih prema svojim željama.
Sudionici: Aral, Damjan, Diego, Gašper, Karlo, Katarina, Nora, Vanja, Victoria
Uzrast: preškolski, osnovnoškolski
Voditeljice: Daša Manojlović, Natalija Šarlija
Stručne suradnice: Snježana Josipović, Mateja Markešić, Davorka Perić
Mjesto radnje: Društvo arhitekata Zagreb
Vrijeme radnje: 28.03.2015., subota