Biciklizam
Zagreb dobio javne bicikle
Autor/izvor: DAZ 20/05/2013
Zagreb se prošli tjedan pridružio mnoštvu gradova sa sustavom javnih bicikala.
Uslijed velike popularizacije biciklizma zadnjih nekoliko godina te samim time osjetnog porasta biciklista, u Zagrebu je prošli uveden sustav javnih bicikala. Gospodarska kriza, porast cijena benzina te sveopći pad životnog standarda primorale su zagrepčane, možda više nego neke odavno poznate krilatice o zdravom i aktivnom životu, na korištenje „alternativnih“ metoda transporta i ostavljanja automobila u garaži. Prije 48 godina, 1965. Amsterdam je kao prvi grad uveo javne bicikle, pouzdajući se u poštenje građana i u to da će biti vraćeni. Iako se nemamo baš čime ponositi, obzirom da je Zagreb tek negdje 500. grad, a Hrvatska 49. država na svijetu (The Bike-sharing World Map) koja gotovo pola stoljeća nakon Amsterdama uvodi sustav javnih bicikala, inicijativa je ipak hvalevrijedna i treba vidjeti kako će zaživjeti u našem urbanom prostoru.
sustav javnih bicikala u Rimu
Pokretač projekta je njemačka tvrtka Nextbike, koja je iste sustave korištenja bicikala već uvela u više gradova Njemačke, Austrije, Švicarske, Turske, Novog Zelanda, Latvije i Poljske te trenutno radi sa 10 000 bicikala.
Nextbike ističe da su bicikli namijenjeni građanima, kao i turistima u Zagrebu te da će korištenje javnih bicikala umanjiti opseg motornog prometa te njegove negativne efekte. Oni će se moći koristiti kao osnovni prijevoz u jednom smjeru (nije nužno vraćati se na mjesto najma) ili dopunski sustav prijevoza.
Bicikli su dizajnom prilagođeni namjeni gradskih javnih bicikala, imaju punu opremu te sjedalo s mogućnošću promjene visine. Na zadnjem dijelu imaju ploču za oglašavanje s jedne i druge strane te mogućnost postavljanja reklame naprijed na košari.
Punktovi na kojima za sad možete unajmiti i vratiti bicikle su: Tehnički Muzej u Savskoj ulici, Glavni kolodvor, Nacionalna i sveučilišna biblioteka, Lokacija u blizini tržnice Kvatrić u Šubićevoj, Raskrižje Petrinjske i Amruševe ulice te Raskrižje Gundulićeve i Varšavske ulice
Bicikli se koriste u tri koraka:
Prvi korak uključuje registraciju direktno putem terminala na stanici s biciklima, odnosno putem službene web stranice. Za registraciju je potrebna kreditna ili debitna kartica na kojoj se nalazi iznos potreban za aktivaciju Nextbike računa. Aktivacija računa iznosi 79 kuna i može se potrošiti kroz 3 mjeseca.
Drugi korak podrazumijeva preuzimanje bicikla na jednoj od šest stanica. Najam je moguće realizirati putem terminala na stanici s biciklima, mobilne aplikacije ili korisničke kartice, nakon čega korisnik dobiva šifru za otključavanje lokota i započinje s korištenjem bicikla.
Treći korak je vraćanje bicikla na neku od stanica gdje postoji slobodno mjesto za parking ili u neposrednoj blizini stanice. Obaveza je zaključati bicikl lokotom te odjaviti uslugu putem terminala na stanici ili obavještavanjem službe za korisnike.
Eto dok se bicikli na zagrebačkim ulicama množe i dok sve više zagrepčana otkriva, tako zvane - alternativne metode transporta, čini se da usprkos naporima udruga poput Sindikata biciklista, infrastrukturni sustav biciklističkih staza još uvijek kaska za porastom biciklista. Ostaje nada da će se stvari i na tom polju postepeno mijenjati, vjerojatno sa zakašnjenjem u odnosu na europske i svjetske standarde, kako se uostalom događa i sa javnim biciklima.
Više o zagrebačkim javnim biciklima saznajte ovdje, a koji sve svjetski gradovi se mogu pohvaliti sličnim sustavom pogledajte na karti.
Anwerpen