Izložba
"...želježnica, selo, grad..." Hamlet Hovsepian i Mladen Tudor
Autor/izvor: Galerija Nova 10/05/2011
Otvorenje izložbe u utorak, 10.05.2011, 19 sati u Galeriji Nova, Teslina 7, Zagreb
Galerija Nova, Teslina 7, Zagreb
"...želježnica, selo, grad..."
Hamlet Hovsepian
Mladen Tudor
otvorenje izložbe u utorak, 10.05.2011, 19 sati
izložba je otvorena do 10.06.2011.
Izložba ...željeznica, selo, grad...' sučeljava dvije umjetničke pozicije - Hamleta Hovsepiana i Mladena Tudora, koje su djelovale na rubovima umjetničkog sustava, a čije razlike u radu, metodama i odnosu spram kulturnog konteksta trenutka međusobno osvjetljavaju specifičnost svakog umjetnika pojedinačno.
Izložba predstavlja intimističke filmove koje je 1970-ih Hamlet Hovsepian snimao u osami Ašnaka, svog rodnog sela u blizini Jerevana, gdje i danas živi i radi, te fotografije koje je Mladen Tudor od kasnih 1950-ih snimao i objavljivao kao reporter dnevnih novina i magazina. Naslov izložbe, preuzet iz stiha poznate partizanske narodne pjesme “Da nam živi, živi rad!”, upućuje na srodnosti paralelnih moderniteta i njihovo iščitavanje iz perspektive današnjeg post-tranzicijskog društvenog pejzaža.
Hamlet Hovsepian (rođen 1950.) je umjetnik čija praksa obuhvaća film, performans, land-art i apstraktno ekspresionističko slikarstvo. Od 1978. do 1980. Hovsepian je živio i radio u Moskvi, gdje se upoznaje s estetskom avangardom ruskog glavnog grada i održava prve izložbe. Nakon povratka u Armeniju njegov se rad temelji na životu u Ašnaku, mjestu koje je za njega istodobno i eksprimentalni laboratorij i sklonište od opresivnih društvenih normi. Filmovi 'Mislioc' (1975-76), "Zijevanje" (1975), "Češanje" (1975), "Glava" (1975) i "Bez naslova" (1976) izravno bilježe jednostavne svakodnevne radnje čije ih ponavljanje dovedi do apsurda. Ritam njihova gotovo apstraktnog predstavljanja razotkriva granice egzistencije i nadvladava naizgled periferni geografski kontekst.
Izbor radova Mladena Tudora (rođen 1935.) zahvaća niz novinskih fotografija izvorno nastalih tokom autorovog dugogodišnjeg fotožurnalističkog rada u redakcijama Vjesnika i Starta u razdoblju od pedesetih do kraja sedamdesetih godina. Društvenu zbilju autor dokumentira jezgrovitim prikazima situiranja likova-protagnosta u kontekstu koji ih socijalno određuje. Jednostavno nazivajući svoje fotografije prema mjestu i godini nastanka autor zadržava skroman i zgusnut format crno-bijele novinske fotografije. Tematski objedinjene prikazom različitih momenata procesa modernizacije socijalističkog društva, Tudorove fotografije pokazuju zamahe, ali i slijepe točke i krize tog projekta i njegovih često marginaliziranih protagonista.
Izložba '... željeznica, selo, grad...' dio je projekta “Slatke šezdesete”. “Slatke šezdesete” je dugotrajan eksperimentalni istraživački projekt koji istražuje skrivene teritorije revolucionarnog razdoblja 1960-ih, viđene iz suvremenih umjetničkih i teorijskih perspektiva.
radno vrijeme Galerije Nova:
utorak - petak: 12 – 20 h
subota: 11 – 14h
izložbu su podržali:
Gradski ured za kulturu, obrazovanje i šport Grada Zagreba
Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva
sva događanja u Galeriji Nova suograniziraju WHW i AGM
Gospić 1961
Melenci 1967
Darda 1965
Zagreb 1978
Zagreb 1967
Gastarbajteri