Opis
Tipologija Obrtničkog centra proizašla je (kao rezultat, a ne cilj) iz heterogenosti programa, skučenog prostora i izbjegavanja arborealne (hijerarhijske) strukture. Spirala auta (garaža) nije podređena spirali ljudi (radni prostori). One su doslovno, a ne metaforički komplementarne. Pretpostavka je da će većina korisnika Obrtničkom centru pristupati autom. Glede i unatoč možebitnoj (ideološkoj) retorici, svaku drugu pretpostavku smatramo nerealnom, odnosno izrazom poslovične birokratske nezainteresiranosti (koncept ispred života). Doslovna isprepletenost servisnog (garaža) i servisiranog (uredi/lokali) prostora omogućuje prometni pristup ''do kućnog praga'' (iznad ili ispod). Radi se o radikalnoj reviziji ustaljenih modela. Dakle, ne parkirati auto u jednoj i raditi u drugoj kući; ne parkirati auto ispod kuće; ne parkirati iznad kuće, već u samoj kući. Jer ovo zapravo i nije kuća. Kao sto nije niti (PoMo) simulacija grada. Obrtnički centar jest grad.
''Monovolumenom'' se osigurava (institucionalni) integritet i prijeko potrebna diferencijacija u odnosu na morfologiju planiranih stambeno-poslovnih vertikala u susjedstvu (prateći presedan Udruge s Mažuranca i Komore iz Ilice). Obrtnički centar prvi je u nizu objekata pri ulasku u grad iz smjera Jadrana s lijeve (sjeverne) strane. I nije tek jedan u nizu nebodera (obrtnički, za razliku od npr. stambeno-poslovnog).
Tip projekta |
Mix‐use |
Status projekta |
Natječaj |
Godina projektiranja |
2010 |
Lokacija |
Zagreb Ulica Blato |
Površina |
50000 - 100000 m2 |
Površina (brutto) |
59925 m2 |
|
|