Opis
STRATEGIJA INTERVENCIJE:
1) UKIDANJE KOLNOG I NAGLASAK NA PJEŠAČKOM PROMETU
Danas je kolni promet u nesuglasju sa pješačkim: aleja Hermanna Bollea je, osim javnog prijevoza, opterećena i osobnim vozilima (često se koristi i kao sjeverna "prečica" za izbjegavanje gradske gužve, pogotovo za stanovnike koji žive u podsljemenskom području). Ta prometnica "cijepa" prostor na dva dijela pogotovo imajući na umu da dolazi skoro i do samog ulaza u groblje. Kružni tok oko južnog obeliska (dok je sjeverni zarasao u raslinju), negira originalnu centričnu ideju cijelog prostora (obelisci bi trebali flankirati ulaznu zonu u groblje).
Zato predlažemo da se, imajući na umu i moguću faznost provođenja, kolni promet po aleji Hermanna Bollea skrene prije južnog ruba arkada, te da se nadoveže na GUP- om planirane prometnice, čime bi cijeli prostor postao monumentalna pješačko- parkovna predzona Bolleovim arkadama.
2) UJEDINJAVANJE FRAGMENATA U CJELOVITI PARK
Konflikt između gore navedenih nekomplementarnih funkcija koje postoje kao zatečeno stanje i koje su istodobno prisiljene na "suživot" rješava se uvođenjem "tematskih zelenih otoka" koji objedinjuju pojedinu namjenu i oko nje stvaraju pješački "ophod". Na tom ophodu leže dva najkvalitetnija reprezentativna javna objekta: zgrada mrtvačnice i arkade s kapelom Krista kralja. Parterno rješenje s dva karaktera radi jasnu distinkciju između pomoćnih servisnih sadržaja (koji plutaju na zelenim "jastucima" (trava)) i javnih reprezentativnih zdanja koji su locirani na zoni javne komunikacije (sipina).
3) AFIRMATIVAN ODNOS SPRAM POVIJESNIH SLOJEVA
Pod ovim se prvenstveno misli na historicistički segment, ali i na kvalitetne naknadne i buduće intervencije.
Okrupnjivanjem parka i rješavanjem funkcionalnih i vizurnih konflikata (npr. paviljon za cvijeće i svijeće), stvara se monumentalni pretprostor Bolleovim arkadama (dimenzija parka prati dimenziju arkada (integralno doživljavanje))). Izmještanjem kolnog prometa i prometa u mirovanju u zapadnu, pristupnu zonu parka, formira se cjeloviti perivoj u službi pješaka.
4) ZAŠTITA BILJNOG FONDA
Pošto je postojeće zelenilo (uglavnom) kvalitetno, rješenje u potpunosti zadržava postojeću vegetaciju, koja, zajedno s novom parternom dispozicijom, predstavlja "preklopljeni" gornji layer (krošnje), dok debla slobodno padaju jednom na travnatu, a drugi put na pošljunčanu hodnu plohu, stvarajući zanimljive preplete otvorenog i zatvorenog s prohodnim i neprohodnim.
Tip projekta |
Javni prostor |
Status projekta |
Natječaj |
Godina projektiranja |
2009 |
Lokacija |
Zagreb Aleja Hermanna Bollea |
Površina |
15000 - 30000 m2 |
Površina (brutto) |
19700 m2 |
|
|
Nagrade preko natječaja
I nagrada (Natječaj za izradu idejnog urbanističko - arhitektonskog rješenja uređenja dijela Mirogojske ceste, dijela Aleje Hermana Bolle-a, okoliša mrtvačnice i dijela okoliša Kapele Krista Kralja na Mirogoju) 05.11.2009