Opis
„Maksimalno funkcionalan i udoban boravak za zadani ekonomski minimum“, bilo je geslo brze i ekonomične proizvodnje stambene arhitekture toga doba, pogotovo za AGI-46. Od izdavanja lokacijske dozvole do završetka radova na izgradnji, objekt u Daničićevoj prenamijenjen je u „hotel za samce otvorenoga tipa“, da bi ubrzo preuzeo funkciju običnoga hotela zbog hitne potrebe za smještajem sudionika prvenstva u stolnome tenisu. Nužno je zato bilo uskladiti optimalne funkcije s vanjskim izrazom i kompozicijom cijelog zdanja. Lođe ispred svake sobe osiguravaju panoramski pogled prema sjevernim i južnim vedutama Zagreba. Interijerima je posvećena posebna pozornost, pogotovo javnih sadržaja, jer se za stručnoga savjetnika angažirao ugledni arhitekt i dizajner pokućstva, egzatovac Bernardo Bernardi. Fotografije snimljene neposredno nakon izgradnje elegantnog bijelog tornja i one koje se nalaze na spomenutim reklamnim razglednicama, svjedoče o primjerenom estetskom nivou tog novog životnog okvira. Umjesto nanizanih spavaonica, ponuđena je viša razina stambene kulture, koja odražava i optimistički pogled na svijet (karakterističan više za pedesete, nego za šezdesete godine) prema kojemu arhitektura može riješiti neke od većih socijalnih problema poput nedostatka stambenoga prostora, te ujedno odrediti nove urbane vrijednosti, odnosno kultivirati i akcentuirati nove gradske vizure.
Primarna urbanistička funkcija niskog položenog aneksa hotela, bilo je definiranje južne stranice budućega Trga sportova na kojem se uz hotel i plivalište, planirala sagraditi i sportska dvorana. U nacrtima je predviđen i trijem koji povezuje hotel i susjedno plivalište, a takve su veze zapravo bile dijelovi urbanog sustava na potezu od Daničićeve ulice i Nove ceste do novog trga. Uz već projektirani devetnaesterokatni stambeni objekt za samce hotelskoga tipa, u naselju su planirana i četiri šesnaesterokatna nebodera. Ukupno pet tornjeva (četiri nebodera i hotel), trebali su biti povezani duljim potezom aneksa od 700 m u visini prizemlja i međukata s bogatim repertoarom „shopping“ ponude za odgoj potrošačkoga društva samoupravnoga socijalizma, te za taj sustav začuđujućim zabavnim sadržajem: „cabaretom“.
Tip projekta |
Mix‐use |
Status projekta |
Realizacija |
Lokacija |
Zagreb Trg Krešimira Čosića |
|
|