Poslovni centar Miramare

Virag, Nino, Autor
Vaniček, Matija, Autor
Ivanković, Vedran, Autor
Pavlović, Krešimir, Izrada vizualizacije
Šparovec, Dejan, Izrada vizualizacije
Vaniček, Davorin, Konzultant
Mužević, Željko, Konzultant za zaštitu od požara

Opis

Koncepcija nove poslovne višekatnice koja pozicijom vertikalnog dijela uz građevnu liniju Miramarske ulice polazi od gradotvornog obilježja zagrebačke arhitekture - od težnje da se krene već započetom izgradnjom grada. Impostacijom na stupove donjeg dijela koji je funkcionalno povezan unutarnjim sadržajima s vertikalom, zgrada u cjelini dobija idejno-oblikovnu oživotvorenost. Visina od 19 katova anticipira povijesna visinska razmatranja kojih je najzanimljiviji bio nerealizirani Ostrogovićev administrativni toranj susjedne Vijećnice, a oblik izdužen u smjeru sjever-jug na tragu je koncepcije Zagreba iz Antolićeve vizije u kojoj je bila predviđena izgradnja četiri vertikale od oko 20 katova na jednakoj udaljenosti, između Savske ceste i Držićeve ulice, oko 200 metara sjeverno od Ulice grada Vukovara.

Oblikovanje građevine je naravno proizašlo iz definiranja osnovnog koncepta. A u traženju koncepta prvenstveno se vodilo računa o nekoliko važnih faktora. Bilo je potrebno pronaći formu koja, unatoč dimenzijama koje osiguravaju ekonomičnost poslovnih etaža (etaža od cca 1000 m2 s jednom jezgrom), minimalno zaklanja vizure s juga na stari grad. Zbog toga je visina niskog dijela niža od okolnih stambenih objekata, a visoki objekt svojom tlocrtno izduženom formom pozicioniran tako da čini nastavak ulične fasade Miramarske ulice započete poslovnim objektom južno od zadane parcele. Važno je naglasiti da se ovdje radi o uglovnici na križanju mirne, stambene manje važne Bednjanske ulice i vrlo frekventne, značajne Miramarske ulice sa pretežno poslovnim sadržajima. Iz tog razloga visoki objekt mora biti smješten na ugao, vizualno vezan za Miramarsku ulicu. Pozicija visokog volumena uz Miramarsku važna je i zbog semantike pristupa objektu. U budućnosti će velika većina pješaka dolaziti Miramarskom sa sjevera i juga i važno je da u svakom trenutku imaju vizualni kontakt s objektom, a ne da je on ''sakriven'' u drugom planu.

Nova trgovačko-poslovna zgrada oblikovana je najsuvremenijim jezikom arhitekture današnjice: projektirana je funkcionalno, tako da iskoristi kvalitete okolnoga prostora (osobito vizura iz restorana na zadnjem katu) dok tlocrtna dispozicija proizlazi iz racionalnog i ekonomičnog projektiranja uredskih i trgovačkih prostora, te ispunjava sigurnosne uvjete suvremenog poslovanja. To se odnosi na organizaciju ulaza u objekt(e). Iako je kao posljedica analize pješačkih pristupa, predviđeno 3 ulaza, njihove pozicije i organizacija ulaznih hall-ova omogućavaju funkcionalno nadgledanje svih posjetitelja.

Pročelje objekta rješeno je u dva plana. Prvi plan čini kontinuirana aluminijska fasada u pravilnom rasteru s vertikalnim profilima u modulu 135 cm. Taj modul prihvaćen je kao europski iskustveni standard za uredske zgrade i omogućava optimalnu fleksibilnost pri organizaciji ureda. Drugi plan pročelja čini čelična isteg mreža na potkonstrukciji, koja cijelom objektu daje vizualni identitet (različit doživljaj u dnevnim i noćnim vizurama). Po danu objekt djeluje kao apstraktan volumen omotan u mrežu, a po noći mreža prividno nestaje u igri svijetla kojom dirigiraju korisnici, te u svakom trenutku izgleda drugačije. Funkcionalno, veličina šupljina na mreži osiguravaju optimalni ulaz sunčevih zraka, a iznutra ne ometa vizure. Iz tog razloga mreža na sjevernom pročelju ima rjeđi uzorak od mreža na drugim pročeljima.Odmicanjem mreže 30 cm od staklenih ploha osigurava se pojas za strujanje zraka, čime se smanjuje temperatura na površini stakla i potrebnu količinu energije za hlađenje objekta.

Važna činjenica pri odabiru isteg mreže kao opne pročelja bila je ta da ju je moguće proizvesti u Hrvatskoj. Na taj način projekt ispunjava i uvjet gospodarske održivosti prostora u kojem nastaje.

Koncepcija, konstrukcija, i vizualni identitet predstavljaju jednistveno objedinjenje gradotvornih elemenata prostora u kojem zgrada nastaje, suvremenih i ekonomičnih materijala, te promišljenog pristupa arhitektonskog oblikovanja u kojem je važna ravnoteža općih urbanističkih i specifičnih funkcionalnih projektantskih prostornih normi.

Tip projekta Komercijalna funkcija
Status projekta Natječaj
Godina projektiranja 2009
Lokacija Zagreb
Miramarska-Bednjanska
Površina 30000 - 50000 m2
Površina (brutto) 37 195 m2

Tvrtke koje sudjeluju
Niva inžinjering d.d. Konzultant
IPRO-INŽENJERING d.o.o., Konzultant za instalacije

Nagrade preko natječaja
Jedan od tri jednakovrijedna otkupa (Natječaj za izradu idejnog arhitektonsko-urbanističkog rješenja za poslovni centar Miramarska-Bednjanska) 01.06.2009

Komentari

Morate biti logirani kako bi mogli komentirati.
SLOŽI PROJEKTE PO
STATUS
VRSTA
BUDŽET

NAGRADE
Samo nagrađeni


 





Program je realiziran uz potporu 
 Grada Zagreba


Potpora:


Partneri:

 


Medijski partneri:

 

 


Donatori:



 



 

 


 



Program je realiziran uz potporu 
 Grada Zagreba


Potpora:



Partneri:



Medijski partneri:



Donatori:


  •  

 

Društvo arhitekata Zagreba
Trg bana Josipa Jelacica 3/1
t +385 1 4816151
daz@d-a-z.hr

DAZ bilten:

Prijavite se
Copyright ©2024 DAZ.