Godišnja ostvarenja
Autor/izvor: DAZ 13/12/2011
Predstavljamo projekte nominirane za godišnje nagrade UHA-e. U kategoriji za najuspješnije arhitektonsko ostvarenje u 2011. godini za koje se dodjeljuje nagrada Viktor Kovačić nominiran je projekt Hotela Lone u Rovinju arhitektonskog ureda 3LHD.
Hotel Lone, Rovinj
Autori: 3LHD
Projektni tim: Silvije Novak, Tatjana Grozdanić Begović, Marko Dabrović, Saša Begović, Ljiljana Đorđević, Ines Vlahović, Željko Mohorović, Krunoslav Szorsen, Nives Krsnik Rister, Dijana Vandekar, Tomislav Soldo, Ana Deg
Suradnici: Numen/For Use, I-GLE, Ivana Franke, Silvio Vujičić, Bruketa & Žinić OM, Studop Capo, Studio 92
Lokacija: Zona Monte Mulini, Rovinj
Investitor: Maistra d.d.
Fotografije: arhiva 3LHD, Cat Vinton, Miljenko Hegedić
Godina projektiranja: 2006. – 2010.
Godina dovršetka gradnje: 2011.
Izvođač: DUCA, STIPČEVIĆ, PLOTER, FRANTO, GORTAN I DR.
Površina lokacije: 22.157 m²
Ukupna tlocrtna površina: 6.017 m²
Hotel Lone, prvi dizajn hotel u Hrvatskoj, smješten je u park šumi Monte Mulini, najatraktivnijoj turističkoj zoni Rovinja, u neposrednoj blizini legendarnog hotela Eden i novog hotela Monte Mulini. Neposredno okružje hotela je jedinstven i zaštićen ansambl šume Monte Mulini u uvali Lone.
Arhitekturu hotela potpisuje studio 3LHD, a interijer i mobilijar su dizajnirani i odabrani namjenski za sve sadržaje hotela kako bi se postigao jasan i prepoznatljiv identitet. Oblikovanje namještaja potpisuje Grupa Numen / For Use. Tekstilni dekor i dizajn uniformi osoblja potpisuje modni studio I-GLE. Grafike na tekstilu u sobama izradio je umjetnik Silvio Vujičić. Umjetničke instalacije u lobijima hotela djelo su Ivane Franke – «Room for running ghosts», Silvija Vujičića - „In the hanging garden no one speaks“ i modnog studia I-GLE - tekstilne kompozicije No1, No2, No3. Za izgled Welness&spa centra zaslužan je Studio92, dok je krajobraz hotela definirao Studio Kappo. Vizualni identitet hotela osmišljen je u agenciji Bruketa&Žinić OM.
Identitet hotela prepoznatljiv je kroz oblikovanje pročelja na kojem dominiraju horizontalni potezi - ograde terasa oblikovane kao skošene brodske palube koje se sužavaju prema višim etažama. Kompleksan teren s velikim visinskim razlikama uvjetovao je raspored unutarnjih sadržaja kroz dinamično preplitanje javnih prostora i smještajnih jedinica na svim etažama.
tlocrt
presjek
Specifični „Y“ tlocrt omogućio je racionalnu organizacijsku shemu, kvalitetan pogled iz svih soba i okupljanje svih javnih sadržaja oko centralnog lobija koji vertikalno povezuje sve etaže hotela. Na taj se način dobio prostor impresivne veličine i visine sa zanimljivim vizurama u kojem i oko kojega se odvijaju sve vitalne funkcije hotela.
U projektiranju interijera, ambijent okruženja odabran je kao najznačajniji likovni element hotela koji bi trebao bitno definirati sve vizure unutrašnjosti hotela. S tom namjerom naizmjenično su na bočne zidove soba postavljena zrcala koja reflektiraju svjetlo i sliku mediteranskog raslinja, dovodeći ih u dubinu interijera, ispunjavajući unutrašnjost okruženjem. Zelenilo se reflektira i na sjajnim površinama stropova u javnim prostorima pojačavajući efekt okružujućeg raslinja.
Svijetli i otvoreni prostori lobija, bijele kamene površine, bež zlatni tonovi tkanina, ovalne linije ograda i oblika namještaja naglašavaju fluidni karakter prostora, i u kontrastu su sa intimnim, prigušenim tonovima soba i apartmana, u kojima je atmosfera mirnija, materijali topliji; drvo i tepih, a tonovi tamniji i osvjetljenje prigušenije. Cijeli dizajn hotela baziran je na temi kontrasta; crno-bijelo-drvo, i temi tkanine kao poveznog elementa, koja varira od fluidne tanke koprene u restoranu preko funkcionalne ali dinamične obloge zida u sobama do bogatog dekorativnog murala u lobiju.
Ključni moment bila je svijest o potrebi prevladavanja sterilnosti uobičajenih hotelskih prostora zbog koje su korištene tkanine bogatih tekstura i kvalitetni hrastov furnir tretiran posebnim ekološkim premazima, koji ostavljaju vizualnu i taktilnu kvalitetu neobrađenog masivnog drva. Taj materijal obično opterećen rustikalnim izričajem, u ovoj izvedbi suvremenim je oblikovanjem i pročišćenim, prostorno artikuliranim formama obloga koje se pretaču u namještaj integrirao zidove i prostor u jednu kompoziciju.
Konceptualne pretpostavke pri projektiranju hotela kao i oblikovanje dizajna interijera inspirirano je projektantskim postignućima hotelske arhitekture prošlog stoljeća nastale na prostorima Jadrana, uz snažnu crtu suvremenosti izraženu u materijalima, funkcijama i tipologijama, pa tek posljedično i u formama.
Ostale nominirane projekte pogledajte ovdje.