Dizajn

Dan D 2014: Dizajn na rubu

Autor/izvor: DAZ / HDD 24/03/2014

Pozivaju se svi zainteresirani kreativci iz regije da se prijave za sudjelovanje na središnjoj D-IZLOŽBI 5. međunarodnog festivala dizajna Dan D, koji će se održati od 30. svibnja do 1. lipnja 2014. u kompleksu bivše vojne bolnice u Vlaškoj ulici u Zagrebu. Tema ovogodišnjeg festivala je: DESIGN BORDERLINE / DIZAJN NA RUBU. Rok za prijavu sudjelovanja je do 14. travnja 2014. do ponoći, a više o temi i mjestu održavanja ovogodišnjeg Dana D pročitajte u nastavku.

Kroz bogat izložbeni i diskurzivni program, Dan D će se ove godine baviti rubnim područjima dizajnerskog djelovanja, iskoračivanjem iz uobičajenih okvira samog pojma dizajna, kao i isklizavanjem prema drugim disciplinama. Odabirom nove lokacije nastavlja se i oživljavanje zapuštenih prostornih resursa u Zagrebu, te nakon industrijskih kompleksa Stare klaonice i bivše Tvornice željezničkih vozila Gredelj, u ovogodišnjem petom izdanju selimo u prostore bivše vojne bolnice u Vlaškoj ulici u Zagrebu.

Centralno događanje festivala i dalje je D-IZLOŽBA, namijenjena mladim autorima do 35 godina koji će u vibrantnom festivalskom okruženju predstaviti svoje radove – samoinicirane ili naručene projekte koje razvijaju, proizvode, koncepte ili prijedloge u rasponu od dizajna vizualnih komunikacija, produkt dizajna, dizajna elektronskih medija, interakcija, do modnog dizajna, ilustracije, itd. Glavna događanja festivala, uključujući i izložbu mladih dizajnera, D-market, gostujuće izložbe,  izložbe fakulteta i škola iz regije, edukativni program, predavanja, okrugle stolove, odvijaju se od petka 30. svibnja do nedjelje 1. lipnja. Dio programa odvijat će se i izvan kompleksa u Vlaškoj na drugim lokacijama u gradu, s produženim trajanjem do 5. lipnja.

Detaljnije o programskim aktivnostima festivala moći ćete čitati uskoro na www.dizajn.hr i dan-d.info.

D-IZLOŽBA

Gdje
Bivša vojna bolnica u Vlaškoj ulici br. 87, Zagreb

Kada
Petak-nedjelja, 30. svibnja - 1. lipnja 2014.

Rok za prijavu:
14. travnja 2014. do ponoći

Tko se može prijaviti

Svi zainteresirani studenti i profesionalni dizajneri , pojedinci i timovi starosti do 35 godina (ako je riječ o timu prosjek njihovih godina ne smije prijeći 35) iz zemalja regije (Albanija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Hrvatska, Kosovo, Makedonija, Slovenija, Srbija) koji djeluju u područjima dizajna interakcija, produkt, grafičkog, modnog, konceptualnog dizajna i sl.

Što se može prijaviti
Naručene ili samoinicirane radove, mentorirane i samostalne projekte. Dobrodošli su projekti koji su osmišljeni za nastup na festivalu odnosno u skladu s ovogodišnjom temom, ali to nije uvjet.

Kako se prijaviti
Ispunjavanjem priložene prijavnice koju treba zajedno s prilozima poslati putem emaila ili web servisa (we transfer, jumbo mail i sl.) na email adresu: info@dan-d.info najkasnije do  14. travnja 2014. do ponoći. Prijavnica osim općih podataka o autoru/timu sadržava i osnovni koncept izložbene prezentacije na Danu D te autorski statement. Studenti mogu izlagati radove nastale u okviru obrazovnih institucija, pod uvjetom da jasno istaknu da su radovi mentorirani (odnosno da nastup usklade sa pravilima svoje edukativne institucije, ako su ona propisana).

Uz prijavnicu potrebno je priložiti:

•          Fotografije/skice koncepta ili radova (do 5, .jpg format, 1000 px širine)
•          Fotografija izlagača ili tima (.jpg format, 1000 px širine)
Fotografije će se koristiti u svrhu objave na webu i Dan D novinama.

Molimo vas da prijavnicu zajedno s prilozima stavite u zipani dokument koji treba nazvati imenom autora/tima.

Organizatori će na osnovu kvalitete predloženih koncepata napraviti selekciju, a konačan popis izlagača bit će objavljen do 19. travnja.

O temi festivala: DESIGN: BORDERLINE / DIZAJN: NA RUBU

Ovogodišnja tema festivala Dan D - Design: Borderline / Dizajn: Na rubu pokušat će reflektirati dramatične transformacije samog okruženja u kojem dizajn i dizajneri djeluju, kao i klizanja uloge i pojma dizajna izvan njihovih uvriježenih okvira i parametara. Tema se utoliko može shvatiti višestruko – kao dijagnoza trenutne situacije i strukture odnosa u dizajnerskoj produkciji, kao „izokrenuto“ očište koje nam može pomoći da te odnose bolje razumijemo, kao prepoznavanje prožimanja s drugim disciplinama, aktivnostima i praksama, kao dekonstrukcija samog dizajnerskog procesa, kao afirmacija nestabilnosti i iščašenosti ili, suprotno tome, traženje reda, novih uporišta i novih modela rada i suradnje.

Neprekidno se mijenjajući ovisno o socijalnom, ekonomskom i političkom kontekstu, dizajn kao profesija više se ne može klasificirati prema uvriježenim podjelama na "industrijski", "grafički" ili kakav god već dizajn, jer gotovo svakodnevne tektonske promjene u načinima proizvodnje i distribucije slika i predmeta brišu granice između nekoć jasno odvojivih kategorija, a dizajneri, čime se god bavili, moraju ovladati stalno rastućim brojem vještina kako bi mogli opstati na globalnom tržištu rada. Prostor regije bivših južnoslavenskih i regionalnih zemalja u neprekidnom je procesu tranzicije prema drugačijem ekonomskom i političkom društvenom modelu kojeg nikad do sad nismo uspjeli precizno definirati, niti ga učiniti univerzalnim i primjenjivim. Progresivne društvene inicijative upozoravaju da su regionalno povezivanje i aktivacija autentičnih domaćih resursa, kao i ekološki održivih načina industrijske proizvodnje, mogući smjer stvaranja inovativnih i kulturno relevantnih iskustava i proizvoda.

Gdje su u svemu tome dizajneri? Trebaju li oni postavljati pitanja ili nuditi odgovore? Kakve im se društvene uloge i radni uvjeti nude? Mogu li sami stvoriti svoja radna mjesta ili se moraju prilagoditi postojećim modelima zapošljavanja? Kako se povezuju s korisnicima svojih rješenja i proizvoda? Trebamo li prigrliti i produbiti model djelovanja u kojem dizajner, suočen sa zamiranjem industrije, preuzima ulogu poduzetnika i investitora, ili je i ta pozicija podložna kritici? Predstavljaju li samoinicirani projekti put ka emancipaciji, ili je riječ o samozavaravanju, maniri i eskapizmu? Što za nas danas znači pojam “dobar dizajn”, a što je on značio nekad? Kome se obraćamo i tko se obraća nama? Možemo li učeći iz vlastite dizajnerske prošlosti sagledati konture budućnosti? Možemo li izvrnuti naglavce sam pojam dizajna, sagledati njegove obrise i dodire s drugim disciplinama i područjima kreativnog i društvenog djelovanja, izoštriti ga na samom njegovom rubu, kako bismo ga bolje razumjeli?

O prošlogodišnjem Danu D saznajte ovdje te na stranicama Hrvatskog dizajnerskog društva.

izvor: HDD

Komentari

Morate biti logirani kako bi mogli komentirati.

Tagovi

Dan D, dizajn, hdd

Projekt

STUDIO UP: Hotel Amarin

09/03/2017

Predstavljamo projekt Studija Up, Hotel Amarin smješten u Rovinju.

Projekt

SODA arhitekti – Kuća B

16/02/2017

Predstavljamo projekt studija SODA arhitekti: Kuća B

Projekt

Dinko Peračić i Roman Šilje - Građevinski fakultet u Osijeku

09/02/2017

Predstavljamo projekt autora Dinka Peračića i Romana Šilje: Građevinski fakultet u Osijeku