Opis
Glavni pristup parceli i objektu organiziran je sa sjeverne strane i nove pristupne ceste gdje je
neposredno na ulasku u parcelu locirana i ulazna rampa za podzemnu garažu. Obodna se cesta
nastavlja prema glavnom ulazu u toranj koji je organiziran poput kolnog okretišta i natkritog “porte
cocherea”. Prije te ulazne sekvence kolnik se odvaja u prodor pod objektom gdje je organiziran
servisni ulaz te nastavak cirkulacije prema kolnom izlazu s parcele na istočnom obodu. Nakon ulaznog
trga obodna se cesta nastavlja oko cijelog objekta i prema Ljubljanskoj aveniji u obliku pristunog puta
za vatrogasna vozila. Izlazna rampa podzemne garaže smjestena je na istočnom kraku obodne ceste,
također neposredno uz novu prometnicu. Bez obzira na nedostatak pješačkog prometa u početnoj fazi
razvoja cijelog područja, pročelje trgovačkog krila prema cesti organizirano je kao formalni ulaz u taj
dio objekta, sa pristupnim trgom i vidljivom vertikalnom vezom u punoj visini objekta.Po cijelom obodu objekta predložena je ostakljena plinta dvostruke visine etaže u sjevernom dijelu
objekta, koja se penje na visinu 3 etaže u prednjem dijelu objekta prema Ljubljanskoj aveniji kako bi se
podnožje cijelog volumena vizualno povezalo sa brzim prometom po Aveniji. Osim kreiranja baze
objekta uz poštivanje zahtjeva za visinu objekta uz granicu parcele, ta je plinta zamišljena kao
ostakljeni zimski vrt kojeg formiraju snopovi stupovlja nasumično raščlanjenih po staklenim plohama
podnožja zgrade pa se veliki volumeni iznad doimaju kao da lebde.
Tip projekta |
Mix‐use |
Status projekta |
Natječaj |
Godina projektiranja |
2009 |
Lokacija |
Zagreb SCZ Jankomir |
Površina |
50000 - 100000 m2 |
Površina (brutto) |
82821 m2 |
|
|