Opis
Bednjanska ulica sigurno ne spada u važnije ulice Zagreba. Ipak, zajedno s dugim jednako nevažnim ulicama i željezničkom prugom tvori nešto širi pojas koji razdvaja Donji Grad i Trnje. Ovaj prostor sa svim značajkama ruba i svojom konfuznom strukturom sadrži izgradnju različitih epoha i raznolikog standarda, a u široj gradskoj situaciji predstavlja više barijeru nego poveznicu sjevernih i južnih dijelova grada. Komunikacija u smjeru istok-zapad je iskidana kroz svega nekoliko slabo povezanih uličica, iako si vrlo lako možemo predočiti imaginarno kontinuirano kretanje uz Donji Grad, pa pored Botaničkog vrta, nekako u zaštićenom prostoru, u budućnosti denivelirane željeznice.
Smjer sjever-jug daje jasniji pregled razvoja grada - od viskoreguliranog Donjeg Grada 19. i početka 20. Stoljeća do djelomično urbaniziranog Trnja druge polovice 20. stoljeća. Od koncepta bloka do koncepta otvorenog prostora širokih avenija i soliterne izgradnje na komfornim i bogato ozelenjenim parcelama. Proces transformacije modernističkim urbanizmom nije dovršen i zamjenjuje ga pomalo stihijski proces interpolacija ili supstitucija oronulih jedinica ili cjelina. Krajem 20. i početkom ovog stoljeća novosagrađeni objekti u pravilu maksimalno koriste parcelu nauštrb javnog prostora a tipologija se prilagođava okolnostima.
Miramarska cesta sadrži sve gore navedene karakteristike. Na ovom potezu to je avenija sa 4 trake, pješakom biciklom, drvoredom i reprezentativnom izgradnjom s obje strane, ali Miramarska počinje kao uzak pothodnik vezan na donjogradske ulice a završava nigdje, jednostavno nestane ispred Slavonske avenije. Križanje Bednjanske ulice i Miramarske ceste je pravo Trnje.
Urbanističko viđenje tornja na silueti grada proizlazi iz čitanja prostora na sjecištu dviju osi - osi grada u smjeru istok-zapad kao razdjelnice Donjeg grada i Trnja i osi grada u smjeru sjever–jug, veze Donjeg grada i Trnja. Orijentacija tornja proizlazi iz analize ovih smjerova: vidljiva uža stranica usmjerava kretanje sjever-jug, dominantna je šira figura nebodera u zamišljenom kretanju istok-zapad, a ujedno se osigurava se bolja vizura prema Donjem Gradu, Gornjem Gradu i Medvednici.
Nadalje, sjecište dviju osi traže dodatno potenciranje značaja prostora. Osnovni alat je maksimalno javni i prohodni prostor prizemlja i formiranje „trga“ – površine dostupne svima i uvijek iz svih smjerova. Trg, njegov otvoreni atrijski dio i natkriveni dio zajedno sa svim potrebnim jezgrama predstavlja ekstenziju ulica unutar građevine i predstavlja prostor komunikacije, susreta, kratkotrajnog zadržavanja i odmora. U cilju humanosti mjerila ulice predlaže se niži volumen u kontaktnoj zoni križanja – horizontala uzdignuta od prizemlja te uvučena vertikala.
Dodatna veza gradskih cjelina se dobiva i kroz dizajn zelenog krova koji bi trebao osigurati kontinuitet zelenila od Botaničkog vrta kao segmenta najbitnijeg elementa Donjeg Grada- zelene potkove i otvorenih zelenih javnih površina Trnja druge polovice 20.stoljeća.
Tip projekta |
Komercijalna funkcija |
Status projekta |
Natječaj |
Godina projektiranja |
2009 |
Lokacija |
Zagreb Miramarska-Bednjanska |
Površina |
0 m2 |
Površina (brutto) |
40 145 m2 |
|
|
Tvrtke koje sudjeluju
Urbane tehnike d.o.o.(ZG) Autor
Dobri Projekti d.o.o. Konzultant za konstrukciju
IPRO-INŽENJERING d.o.o., Konzultant za instalacije
Nagrade preko natječaja
II. nagrada (Natječaj za izradu idejnog arhitektonsko-urbanističkog rješenja za poslovni centar Miramarska-Bednjanska) 01.06.2009