Autor:
Milaković, Frana
Maslać, Mihaela
Projektni tim:
Marasović, Niko
Kaličanec, Barbara
Kulišić, Barbara
Suradnik:
Pojatina, Juraj
Zečević, Marinko
Mužević, Željko
Vrabec, Vedran
Krajcarz, Roman
Autor prvonagrađenog rada prepoznaje potencijal gradske četvrti Trešnjevka kao novog gradskog centra. Obzirom na zatečeno stanje u prostoru te recentnu okolnu stambenu izgradnju koja je nedvojbeno stavila privatni interes ispred javnog, autor shvaća ozbiljnost i težinu zadatka koji je pred njim. Integralnim sagledavanjem, iz svakog segmenta prostora unutar obuhvata autor pokušava izvući maksimum, s ciljem dizanja kvalitete života stanovnika, kao što i sam navodi: „Životni prostor nije samo stan. On je i ulica i kvart.“
Urbanističko rješenje temelji se na urbanoj preobrazbi ne samo prostora tržnice, već i cijelog obuhvata zahvata te za njega daje promišljeno i cjelovito rješenje. Posebice se to odnosi na substandardnu izgradnju u Dobojskoj ulice, kao i nedefinirane prostore uz Ozaljsku ulicu (primjerice, nepostojanje trga ispred crkve sv. Josipa).
Kad promišlja zelenilo promišlja ga u širem obuhvatu gradske četvrti kao i obodnih ulica te daje prijedlog uklapanja u šire područje obuhvata, na isti način promišlja i prometno rješenje te planira prometne tokove.
Ovaj rad kroz denivelaciju pješačke komunikacije objedinjava, jakim prometom odsječene, javne površine sjeverno i južno od Ozaljske i Vukovarske ulice, stvarajući na taj način kontinuitet javnog prostora različitih karaktera. Denivelacija pješaka posljedično stvara dinamične javne prostore koje autor kvalitetno programira, imajući na umu korisnike svih životnih dobi.
Prostor tržnice slijedi koncept i dinamiku javnih prostora te omogućava dobro povezivanje prostora tržnice s pješačkim tokovima iz svih smjerova i razina. Sama tržnica je zamišljena više na tragu komunalne opreme kvarta / servisa a manje na tragu impozantnog objekta. Kroz svoje arhitektonske elemente pokušava kroz inženjerski pristup riješiti uvjete mikroklime i održivosti, na čemu će trebati i dalje raditi kroz razradu rješenja.
Prostor parka koji se nadovezuje na prostor otvorene tržnice nudi sadržaje za sve generacije kao i prostor urbanih vrtova. Kako bi se dodatno pojačala veza tržnice i parka u razradi bi se trebala razmotriti mogućnost ukidanja prometnice južno od tržnice.
Ovo autorsko rješenje kroz integriranost svih aspekata urbanizma i arhitekture nudi prostor koji bi mogao biti novi početak za Trešnjevku. Prostor po mjeri čovjeka.
PREPORUKE
PROMET
- preispitati temu ‘kružnog toka’ oko parka Z. Milčeca jer predloženo rješenje ne osigurava potrebnu propusnu moć na zapadnom i južnom dijelu prstena, a sjeverozapadni dio se mora semaforizirati zbog višestrukih kolizija motornog i tramvajskog prometa.
- razmotriti mogućnost zadržavanja benzinske stanice
- preispitati kolni ulaz u stambeni kompleks Dobojska
- provjeriti nužnost kružnog toka Dobojska te mogućnost izvedbe drugih tipova raskrižja (klasično, uzdignuta ploha i dr.)
URBANIZAM / FAZNOST / STAMBENI KOMPLEKS DOBOJSKA
- preporučiti faznost realizacije stambenog kompleksa
- preispitati zadržavanja nekoliko recentnih građevina u Dobojskoj ulice
PARK Z. MILČECA
- s obzirom na planirani proboj prema parku, razmotriti mogućnost dizanja nivelete Vukovarske ulice u cilju manjeg upuštanja što bi pridonijelo kreiranju još kvalitetnije veze
- minimalizirati rušenja postojećih stabala u parku
PARK
- preporučiti faznost realizacije južnog parka, u skladu s imovinsko-pravnim odnosima
TRG
- dječje igralište planirati u 1. fazi realizacije, s obzirom da zamršeni imovinsko-pravni odnosi zemljišta Parka ne dozvoljavaju realizaciju istog u 1. fazi – preispitati mogućnost smještaja dječjeg igrališta u zelenom dijelu planiranog trga
- pažljivo razraditi topografiju trga
- preispitati lokacije prskalica u odnosu na denivelacije trga i blizinu prometa
- da li je ponavljanje istog elementa (stup) nužno za provođenje koncepta i kvalitetu prostora?
TRŽNICA
- odnos trg-tržnica – potencirati vezu u smjeru istok-zapad
- razmotriti izmještanje ulazne rampe (možda u koridor ulice?)
- racionalizirati broj parkirališnih mjesta i podzemnu izgradnju
- kvalitetnije riješiti dostavu u podzemnoj etaži (predvidjeti šire manipulativne površine i mjesta za veća dostavna vozila)
- razmotriti rješenje skladišnih prostora u svrhu ukidanja horizontalne i vertikalne dislokacije od dostave
- parkiralište za bicikle izmjestiti na parter
- razmotriti izmještanje polivalentne dvorane; omogućiti njezino korištenje izvan radnog vremena tržnice
- omogućiti proširenje tržničkog prostora na ulazni prostor (ulaznu rampu) – uvođenjem kaskada?
- optimizirati tehnička rješenja s obzirom na održivost
- teze iz tekstualnog obrazloženja razviti kroz projekt