Radionicom “Šetnja gradom” u subotu 04. lipnja 2016. završava ovogodišnji ciklus Male škole arhitekture – Prostor i ja. Radionica počinje u 10h, a završava dodjelom diploma u 12h u prostorima DAZ-a.
Djeci ćemo podijeliti slijepe karte i krećemo u u šetnju javnim prostorima i dvorištima Gornjeg grada. Djeca čitaju kartu i slijedeći ucrtani itinerer preuzimaju ulogu vodiča do svake definirane lokacije na karti. Po dolasku na lokaciju potiče se diskusija o potencijalu i problemima prostora te djeca zaključke ucrtavaju u slijepu kartu. Šetnju po Gornjem gradu osmislio je arhitekt David Kabalin, a sudjeluju i dosadašnje voditeljice arhitektice Mateja Markešić, Daša Manojlović, Natalija Šarlija i Davorka Perić.
Nalazimo se u Društvu arhitekta Zagreba, Trg bana Josipa Jelačića 3/1, u 10 sati od kud idemo u šetnju. Radionica završava u 12 sati u Društvu arhitekata Zagreba kada će djeca preuzeti svoje diplome.
Molimo da prijavu za radionicu pošaljete na e mail adresu davorka.peric@d-a-z.hr
Više o radionicama Mala škola arhitekture pročitajte ovdje i ovdje i ovdje.
Program Mala škola arhitekture, Prostor i ja vodi djecu korak po korak kroz različite teme iz područja vizualne kulture od linije do urbanizma, potičući pri tom kod djece razvoj percepcije prostora i svijesti o prostoru grada kao svom okolišu na koji možemo utjecati.
Projekt je nastao kao rezultat interdisciplinarne suradnje učitelja likovne kulture i arhitekata. Obje struke prepoznale su potrebu za upoznavanjem mladih s ovim sadržajima od najranije dobi. Naime, sadržaji s područja arhitekture i urbanizma nisu adekvatno zastupljeni u općem obrazovanju te se kod mladih ne razvijaju osnovne kompetencije koje će im omogućiti kvalitetan život u neposrednoj životnoj okolini i što je još važnije, kompetencije za oblikovanje te okoline. U širem društvenom kontekstu posljedice su vidljive u negativnom odnosu prema urbanom i arhitektonskom nasljeđu, zagađenju urbanog prostora lošom arhitekturom, nerazumijevanju investitora za potrebama lokalnih zajednica itd.
Kroz igru i praktičan rad učenici pronalaze odgovore na pitanja: kako čovjekove potrebe određuju izgled prostora u kojem boravi i obratno, kakva je povezanost oblika, materijala i funkcije u arhitekturi, kojim materijalima gradimo i koje su njihove konstruktivne mogućnosti, koja je uloga svjetlosti u oblikovanju prostora, što je to urbani prostor i kako ga koristimo, koja je naša uloga u očuvanju kulturne baštine i sl. Dio sadržaja je usmjeren na neposredno okruženje u kojem učenici borave; grad, kvart, škola. Na taj se način mlade želi potaknuti gledanju, promišljanju i stvaranju stava prema urbanom okruženju, kulturnoj i arhitektonskoj baštini, te potaknuti svijest o tome da na okruženje možemo utjecati.
Malu školu arhitekture 2010. godine pokrenuli su Udruga za promicanje vizualne kulture OPA (Gordana Košćec i Ida Loher), Odbor Arhitektura i djeca pri Hrvatskoj komori arhitekata (Mia Roth Čerina) i NoThing (Aneta Mudronja Pletenac) i Društvo arhitekata Zagreba (Davorka Perić).